Yönetimde delegasyon,
Küçük işletmelerde patron en çok çalışandır. Delegasyonu
doğru yapamadığından ve kendine uygun eleman çalıştıramadığından olsa gerek, bu
genelde böyledir.
İşin en başında olduğundan her şeyden haberdar olmak ister.
Bu yüzden gün içinde kapısını müşteriden ya da dosttan çok çalışanları çalar.
Gün sonunda patron, yorgun düşmüş ama hiçbir şey yapamadığını ve işlerin hep
kendisinde olduğunu söyleyerek şirketinden en son çıkan olur. Gün verimsiz
geçer.
Bunun sebebi işleri paylaştıramamış olmasındandır. İş
paylaşımını doğru yapmak bir patronun en hayati önemidir.
İş paylaşımını yaparken liyakat en doğru seçimdir. Eğer
patron işini paylaştırdığı kişileri doğru seçerse iş yükü hafifler, bilgi akışı
artar, vaktini gerçekten yapması gereken işlere ayırabilir.
Patron işe layık olan çalışanı ya yetiştirir ya da dışarıdan
alır. Ancak bunu yaparken genelde kararı kendi vereceğinden işi zordur. Bir yönetici
atamanın zorlukları vardır. Hem atadığı yönetici yönetmeyi bilmeli, hem işin nev’ini
iyi bilmeli hem de kendi kadrosunu oluşturabilecek kadar da öngörü sahibi
olmalıdır.
Bu seçimi doğru yapan patron görev tanımlarını da doğru
oluşturursa işi hem çok daha verimli hem daha keyifli olur.
Detaylı bilgi almak ve dertleşmek için bana yazabilirsiniz.
Gürkan
gurkan@gurkanakman.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder