Girişimcilerin başlıca sorunları;
Gencecik ve pırıldayan gözler, müthiş yaşam enerjisi ile
birleşince harikalar yaratıyor. Bunlara bir de destek olan yatırımcılar
olduğunda iş oldukça hızlı büyüyor.
Bu her yatırımcının ve girişimcinin hayali.
Genellikle ar-ge ve mühendis kafasıyla yapılan harika
dijital girişimler aslında çok da fazla ticaret deneyimi olmayan kişilerin kısa
bir süre sonra ticari hatalar yapmasına sebep oluyor.
Çok hızlı büyümenin getirdiği bir çaresizlik bazen yatırımın
heba olmasına kadar giden sonuçlar da doğurabiliyor.
Girişimciler yaptıkları hizmette en iyisini başarmanın
kazanmak olduğunu düşünürken asıl başarının para kazanmak olduğunu önemsemiyorlar.
“Bu işten az kazanayım, sonraki işten nasılsa para gelir”
diyerek zamanı hoyratça harcayan ve en sonunda işin hamallığını yaptığı halde
parayı başkalarına kazandıran bu girişimciler ileride büyük sıkıntılara
girebiliyor. Oysa iş hızlanmış ve rayına oturmuşken akan su ile kovayı
doldurmak gerek. Bu sayede hem işle ilgili donanımsal yatırım hem de refah
artacaktır.
Her sektör kendi içinde dönemsel bölünmeler yaşar. Hepimizin
bildiği, kışın mont yazın gömlek satılması gibi mevsimle alakalıdır. Ama
girişim, henüz çok yeni ve emsalsiz ya da emsallerinden farklıyken rakipler
kopyalamadan önce hareketli olmayı gerektirir. Buna argoda “parsayı toplamak”
denir.
Para kendi işimizin geleceği için harcanmalıdır. Bu
girişimcinin sosyal olmayacağı anlamına gelmez. Aksine genç girişimciler
girdikleri ortamlarda rahat ama kaliteli görünmeli, en göz alıcı kartviziti
vermeli, kartvizitte yazan web adresine bakanlar, tanıştıkları kişinin
bilgilerini ve referanslarını en iyi şekilde okuyacak kadar özenli bir siteyle
karşılaşmalıdır.
Büyük sorunlarından biri de, iş yaparken başkalarına bağımlı
kalmaktır. Yapılan iş başkalarına bağlılık gerektirdiği anda #pareto kuralı
işlemeye başlar. İşin yüzde seksenini siz yapar ama kazancın yüzde yirmisini
kazanırsınız. Buna kaşı işin yüzde yirmisini yapanlar yüzde seksenini kazanır. Girişimci
bir süre sonra başkalarının işini yapan taşeron haline gelir.
Yine girişimcinin büyük sorunlarından biri disiplinli olmamaktır,
İş planını, Pazarlama ve satış planını önceden yapmayan girişimci bocalar. Bir
süre sonra – hem de fark etmeden- dağınık ve iş harici her şeyle uğraşmak
zorunda kalır ve bu farkına varıldığında iş işten geçmiş olur.
Bu sebeplerle girişimciler en baştan vizyonunu ortaya
koymalı ve yol haritasını önceden çizmiş olmalıdır.
Gürkan Akman
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder